قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
سه شنبه , ۱ آبان ۱۳۹۷

چیستی: دانستنی های یوتیوب

دانستنی های یوتیوب

یوتیوب، ابزار بازاریابی بصری

یوتیوب به عنوان یک پدیده مدرن در سال ۲۰۰۵ میلادی پا به عرصه وجود گذاشت و اکنون به یک ابزار تصویری بسیار قدرتمند و به عنوان بهترین مکان نمایش تصاویر ساخته شده خانگی و تجاری در سطح دنیا تبدیل شده است. این وب سایت که در سال ۲۰۰۶ میلادی از سوی گوگل خریداری شد، ماهانه بالغ بر ۱ میلیارد نفر بازدیدکننده منحصربفرد دارد و کاربران می توانند ویدئوهای مورد علاقه خود را در دسته بندی های مختلف مشاهده نموده و به آنها امتیاز دهند یا ویدئوهای مورد علاقه خود را آپلود نمایند و یا اینکه در پاسخ به یک ویدئو، ویدئوی جدیدی را ایجاد کنند.

دانستنی های یوتیوب

با درنظر گرفتن تنوع بالای ویدئوهای جذاب در این رسانه، هیچ مخاطبی حوصله دیدن یک ویدئو کسل کننده را ندارد. محبوب ترین ویدئوها در یوتیوب، ویدئوهایی هستند که به کاربران نحوه انجام یک کار را نشان می دهد. بنابراین کسب وکارهایی که می خواهند با اهداف تجاری از این رسانه بهره ببرند، می بایست در عین رعایت اختصار و کوتاهی در تولید تصاویر خود، به ارزش آفرینی و جذابیت آنها نیز توجه کافی داشته باشند.

دانستنی های یوتیوب

یوتیوب بویژه زمانی که ویدئوهای به اشتراک گذارده شده در آن به دیگر رسانه های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام پست می شود، مناسبت ترین کارکرد را خواهد داشت. اگر ویدئویی تولید می نمایید، سعی کنید لینک آن را در همه تبلیغات آفلاین و آنلاین خود قرار دهید.

دانستنی های یوتیوب

چه کسی باید از آن استفاده کند

  • کسب و کارهایی که دارای تبلیغات تصویری یا محتوای چندرسانه ای هستند یا هرکسی که بخواهد ویدئویی را با دیگران به اشتراک بگذارد.

چه چیزی را باید بر روی آن به اشتراک گذاشت

  • محتوای ویدئویی کوتاه ( حالت بهینه کمتر از ۱.۵ دقیقه می باشد)

دفعات بهینه ارسال پست

  • یک یا دوبار در هفته

بهترین کاربرد تجاری

  • کسب اعتبار و شهرت با به نمایش گذاردن دانش و مهارت های خود در قالب ویدئوهای جذاب و خلاقانه؛

روش حداکثرسازی انتفاع از این کانال

  • فهرستی از ۱۰ سوال متدوال را که در صنعت یا حوزه کاری شما وجود دارد تهیه نموده و تلاش کنید این سوالات را با تولید فیلم های جذاب پاسخ دهید.
  • از آنجا که ویدئوهای یوتیوب در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند، تلاش کنید تا ویدئوهای خود را تا جایی که ممکن است با بکاربردن کلمات کلیدی و متا تگ ها، بهینه سازی نمایید.
  • در هر ویدئو تنها بر یک سوال یا موضوع مشخص تمرکز کنید تا پیامی که می خواهید ارائه دهید، به درستی به مخاطب منتقل شود.
  •  هر جا که مناسب بود در خلال فیلم، آدرس وب سایت خود و لینک سایر رسانه های اجتماعی تان را درج نمایید.

استفاده نامناسب از کانال یوتیوب

  • ساخت ویدئوهای طولانی مدت (تا جایی که می توانید ویدئوهای خود را کمتر از یک و نیم دقیقه بسازید.)

 منابع

thenextwebgrasshopperpingdom

درباره ی Hamid Golmohammadi

Hamid Golmohammadi
کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات هستم. بیش از ۱7 سال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیکی و کاربردهای آن کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام داده‌ام. هدف من از حضور در این وب سایت، به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش خود در حوزه های مدیریت و فناوری اطلاعات جهت توسعه آگاهی و ارتقای سطح دانش اقشار مختلف جامعه می باشد.

مطلب پیشنهادی

چیستی: ۱۰ افزونه رایگان Lazy Load برای وردپرس

یکی از معضلات و چالش های گریبانگیر بسیاری از وب سایت‌های اینترنتی، تعداد زیاد و …

۲ دیدگاه

  1. با سلام مطلب مختصر ومفید است و به اطلاعات من افزود.با آرزوی توفیق برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *