قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
دوشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۷

چیستی: دانستنی های گوگل پلاس

دانستنی های گوگل پلاس

گوگل پلاس؛ ابزار نویسندگی گوگل

گوگل در توصیف گوگل پلاس آن را نه تنها به عنوان یک شبکه اجتماعی، بلکه به عنوان یک ابزار نویسندگی توصیف می نماید که محتوای موجود در فضای وب را مستقیما به مالک محتوا یا نویسنده آن مرتبط می کند. این رسانه که در ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد، در حال حاضر با ۵۴۰ میلیون کاربر فعال، بعد از فیسبوک به عنوان دومین رسانه اجتماعی بزرگ دنیا شناخته می شود. در واقع گوگل با راه اندازی گوگل پلاس، یک لایه اجتماعی به سرویس های موجود خود که مورد علاقه کاربران بوده و هر روز از آنها استفاده می کنند نظیر جی میل، یوتیوب، تقویم گوگل و … افزوده است.

دانستنی های گوگل پلاس

در این پست قصد معرفی نحوه عضویت در این سرویس جهانی یا معرفی خدمات مختلف آن را نداریم، چرا که از زمان آغاز به کار گوگل پلاس تا کنون مطالب آموزشی بسیاری به زبان های مختلف و از جمله فارسی درباره آن منتشر شده است و از این جهت، بازگویی آنها، تکرار مکررات خواهد بود. اما یکی از پتانسیل های قابل توجه گوگل پلاس که بخصوص به وب مسترها و تولیدکنندگان محتوا، دانستن و بهره گیری از آن کمک شایان توجهی می کند، قابلیت گوگل پلاس در پیوند دادن محتوای وب سایت شما با موتور جستجوی گوگل است.

دانستنی های گوگل

هر پستی که بر روی گوگل پلاس منتشر می کنید، یک صفحه مختص خود را دارد، این بدین معنی است که یک آدرس اینترنتی (URL)، برای اشتراک گذاری آسان آن در سطح وب وجود خواهد داشت. بهبود رتبه وب سایت شما در صورت استفاده مستمر از گوگل پلاس، ایجاد حلقه های اختصاصی ارتباط با دوستان، امکان تماس تصویری و یکپارچگی کامل با جی میل، یوتیوب و پیکاسا، برخی از مزایای استفاده از این رسانه اجتماعی است.

دانستنی های گوگل پلاس

چه کسی باید از آن استفاده کند

  • برندهایی که قبلا بر روی سایر رسانه های اجتماعی حضور یافته اند، شبکه های B2B و بلاگرها.

چه چیزی را باید بر روی آن به اشتراک گذاشت

  • این رسانه در مقایسه با فیسبوک رسمی تر و حرفه ای تر است. استفاده از هشتگ ها کمک شایان توجهی به دیده شدن محتوای مورد نظر شما در نتایج جستجوی گوگل می کند.

دفعات بهینه ارسال پست

  • یک یا دوبار در روز

ابزارهای مفید برای کار با گوگل پلاس

  • در صورتی که وب سایت یا وبلاگی دارید، ابزار نویسندگی گوگل (Google Authorship) این امکان را به شما می دهد، بتوانید محتوای وب سایت خود را با پروفایل گوگل پلاس تان مرتبط سازید. این کار موجب می شود عکس پروفایل شما در نتایج موتور جستجوی گوگل در کنار مطلبی که مربوط به وب سایت شماست، نمایش داده شود و بدین ترتیب، تعداد کلیک بالاتری از سوی کاربران بر روی محتوای شما را موجب می شود.

از زمانی که گوگل پلاس به عنوان جایگزینی برای فیسبوک معرفی شده است، کلید واژه ها و تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) به سمت بهره گیری از این رسانه اجتماعی سوق پیدا کرده اند. بنابراین اگر می خواهید که محتوای وب سایت شما بهتر دیده شود و مخاطب بیشتری را جذب کند، با ایجاد صفحه گوگل پلاس و به اشتراک گذاری مطالب وب سایت خود بر روی آن، محتوای خود را از طریق این رسانه به موتور جستجوی گوگل پیوند بزنید.

منابع

thenextwebgrasshopperpingdom

درباره ی Hamid Golmohammadi

Hamid Golmohammadi
کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات هستم. بیش از ۱7 سال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیکی و کاربردهای آن کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام داده‌ام. هدف من از حضور در این وب سایت، به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش خود در حوزه های مدیریت و فناوری اطلاعات جهت توسعه آگاهی و ارتقای سطح دانش اقشار مختلف جامعه می باشد.

مطلب پیشنهادی

چیستی: ۱۰ افزونه رایگان Lazy Load برای وردپرس

یکی از معضلات و چالش های گریبانگیر بسیاری از وب سایت‌های اینترنتی، تعداد زیاد و …

۴ دیدگاه

  1. مهسا شیخ الاسلام

    همراه با همسرم مطلبتون رو خوندیم. برای هر دومون خیلی جالب بود. امیدوارم همیشه در همه زمینه ها موفق باشید.

  2. هرجا هستید موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *