قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
دوشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۷

چیستی: دانستنی های توییتر

در پست انتخاب رسانه اجتماعی، سه معیار نوع و تجربه کسب وکار، اهداف تجاری و خصوصیات مخاطبین را به عنوان معیارهای اصلی انتخاب رسانه اجتماعی مناسب تشریح کردم. اما در کنار معیارهای ارائه شده، آگاهی از قابلیت ها و ویژگی های رسانه های مختلف، نقش مهمی در انتخاب رسانه مناسب شما دارد. آنچه در این پست و چند پست مرتبط آینده می خوانید، تلاش می کند خصوصیات رسانه های اجتماعی معتبر را تصویر کند. اما در ابتدا توییتر!

توییتر

twitter2توییتر با شاخص هایی نظیر ارتباطات نزدیک، شخصی بودن، کوتاهی و اختصار و آزادی بیان، موجب می‌شود صدای شما از طریق این رسانه اجتماعی شنیده شود. این رسانه، یک کانال گفتمان متنی است و برخلاف رسانه ای نظیر فیسبوک که شما می توانید  به پست های رسیده با تاخیر پاسخ دهید، توییتر رسانه ای است که «در لحظه» معنی می یابد و مخاطب شما انتظار دارد که پیامش بموقع جواب داده شود.

توییتر رسانه ای است که به کاربران خود اجازه می دهد تا پیام های متنی شان را حداکثر تا ۱۴۰ کاراکتر ارسال کنند. بنابراین اگر اخبار جدید یا اطلاعیه هایی کوتاه دارید، یا می خواهید سوالاتی را از مخاطبان خود بپرسید، از آنها نظرسنجی کرده یا فراخوان یک رویداد یا مناسبت را منتشر نمایید، توییتر راه مناسبی برای رسیدن به این اهداف است.

twitter1

 این رسانه مناسب کسب و کارهایی است که می خواهند به شکل مستمر مطالبی را منتشر کنند و ترجیح می دهند ارتباطشان با افراد بصورت مستقیم باشد. حضور و ماندن در این رسانه بسیار وقت گیر و زمان بر است. با توجه به آمار ۲۷.۳ میلیون توییت در روز، دنبال کردن صحبت ها و حرف هایی که راجع به شرکت شما یا محصولاتتان رد و بدل می شود یا شناسایی کسانی که به دنبال کسب اطلاعات درباره شما هستند، می تواند بسیار طاقت فرسا و وقت گیر باشد.

دانستنی های توییتر

چه کسی باید از آن استفاده کند

هر کسی- افراد حقیقی و بنگاه‌های کوچک تا بزرگترین شرکت‌های چند ملیتی!

چه چیزی را باید بر روی آن به اشتراک گذاشت

آنچه در لحظه در ذهن شماست؛ گفتگو با دیگران؛ پیوستن به بحث‌های گروهی و دنبال کردن آنها، هدایت و رهبری بحث‌های گروهی؛ تعامل مستقیم با برندها و مشتریان؛

دفعات بهینه ارسال پست

روزانه چندین بار؛

بهترین کاربرد تجاری

ترویج و اطلاع رسانی رویدادها، اخبار و مناسبت های خاص؛ بهبود ارتباط با مشتری و نشان دادن تجربیات و تخصص خود.

روش حداکثرسازی انتفاع از این کانال

از هش تگ (#) برای پیدا کردن سوالات یا مکالماتی که مرتبط به کسب و کار تان است، استفاده و تلاش کنید جواب مناسبی برای این سوالات ارائه نمایید. این کار موجب می شود تا ارتباط شما با مخاطبانتان تقویت شود و بذر ارتباطات بلندمدت از این طریق کاشته شود. اگر خوانندگان به تخصص و دانش شما اعتماد کنند، می توانید آنها را به مشتریان خود تبدیل نمایید.

استفاده نامناسب از این کانال

هرگز بدون فکر یک توییت را جواب ندهید یا از ابزارهایی که توییت های اتوماتیک تولید می کنند، استفاده نکنید. در عین حال به عامل زمان توجه داشته باشید، چراکه براحتی ممکن است ساعت ها زمان را در رفت و برگشت  توییت ها از دست بدهید.

ابزارهای مفید برای کار با توییتر

– یکی از ابزارهای مفید کار با توییتر ، Buffer نام دارد که به شما امکان می‌دهد تا مطالب و محتوای مورد نظر خود را طبق یک زمانبندی مشخص از پیش تولید کرده و ذخیره نمایید، بدین‌ترتیب که اولا در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهید مطالب خود را پست نمایید، و در ضمن کسانی که در سایر مناطق دنیا و در کشورهای دیگر، دنبال‌کننده پست‌های شما هستند، بتوانند بدون توجه به تفاوت ساعت بین شما و آنها، مطالب‌تان را دریافت کنند.

– یکی از ابزارهایی که به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند توییت ها را رصد نموده یا برای توزیع آنها برنامه ریزی و زمانبندی کنند، TweetDeck می باشد. برخی از کارکردهای کلیدی این ابزار عبارتند از:

–  رصد کردن همزمان چندین اکانت؛

–  زمانبندی ارسال توییت ها در آینده؛

–  فعال کردن ابزار اطلاع رسانی تغییرات و بروزرسانی ها؛

–  فیلتر کردن جستجوها براساس نوع محتوا، کاربران و…

–  امکان انتخاب تم های مختلف.

حضور در توییتر تضمین می کند که اگر گفتگویی در حوزه مرتبط به کار شما بر روی این رسانه در حال انجام است، آن را از دست نخواهید داد. اما سوال اصلی این است: آیا شما هم بخشی از آن گفتگویید یا صرفا نظاره گر آن هستید؟!

منابع

http://thenextweb.com/socialmedia/2014/03/05/social-media-platform-best-business

http://socialmediatoday.com/ryan-ellis/2188431/beginner-s-guide-choosing-right-social-network-your-business

http://smallbusiness.yahoo.com/advisor/determine-best-social-media-platform-business-203026523.html

http://socialmediatoday.com/synecoretech/507243/1-simple-tip-pick-right-social-media-channel-your-business

درباره ی Hamid Golmohammadi

Hamid Golmohammadi
کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات هستم. بیش از ۱7 سال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیکی و کاربردهای آن کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام داده‌ام. هدف من از حضور در این وب سایت، به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش خود در حوزه های مدیریت و فناوری اطلاعات جهت توسعه آگاهی و ارتقای سطح دانش اقشار مختلف جامعه می باشد.

مطلب پیشنهادی

چیستی: ۱۰ افزونه رایگان Lazy Load برای وردپرس

یکی از معضلات و چالش های گریبانگیر بسیاری از وب سایت‌های اینترنتی، تعداد زیاد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *