قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
یکشنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۷

چیستی: دانستنی‌ های اینستاگرام

اینستاگرام در خدمت بازاریابی بصری

در ادامه مطلب مربوط به انتخاب رسانه اجتماعی مناسب، در این پست به تشریح مختصر اینستاگرام و بایدها و نبایدهای مربوط به آن می‌پردازم. برخلاف رسانه هایی نظیر لینکدین و توییتر، که بیشتر نوشتاری هستند،اینستاگرام به عنوان رسانه ای بصری شناخته می شود.

اینستاگرام

اینستاگرام، راهی سریع و سرگرم کننده برای به اشتراک گذاری رویدادها و اتفاقات روزمره زندگی با دوستان و آشنایان از طریق عکس و تصویر است. این رسانه اجتماعی در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی راه‌اندازی شد و در طی سه سال اخیر، به یکی از پرطرفدارترین سرویس های دنیای رسانه های اجتماعی با رتبه جهانی زیر ۴۰ تبدیل شده است. در پی خرید این وب سایت از سوی فیسبوک، جامعه کاربران اینستاگرام رشد قابل توجهی داشته و در حال حاضر بالغ بر ۱۵۰ میلیون کاربر دارد که بیش از ۸۵۰۰ کلیک در هر دقیقه داشته و بیش از ۱۰۰۰ پست را در هر دقیقه در این رسانه به اشتراک می‌گذارند. با جذب این تعداد مخاطب در سطح جهان، امروزه دیگر اینستاگرام، یک رسانه صرف برای به اشتراک‌گذاری عکس‌های شخصی نیست، بلکه به یک ابزار موثر بازاریابی بصری برای تبلیغ برندهای بزرگی نظیر نایک، استارباکس، ان بی ای، آدیداس و… تبدیل شده است.

آمار اینستاگرام در سال 2014

به هر حال، اگر کسب و کاری دارید و خواهان بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این رسانه هستید، می‌توانید با درنظرگرفتن نکات زیر، اهداف تجاری خود را از طریق اینستاگرام دنبال نمایید.

دانستنی های اینستاگرام

 چه کسی باید از آن استفاده کند

هتل ها، رستوران ها، شرکت های تولیدکننده کالاهای مصرفی،  کسب و کارهایی که حوزه کاری آنها سبک زندگی، مواد غذایی، مد و لباس، برندسازی شخصی، عطر و جواهرات و کالاهای لوکس است.

چه چیزی را باید بر روی آن به اشتراک گذاشت

عکس، تصویر و فیلم های کوتاه ( کمتر از ۱۵ ثانیه، حالت بهینه است)

دفعات بهینه ارسال پست

روزی یکبار (محتوای خود را بطور مرتب و مستمر منتشر کنید)

بهترین زمان ارسال پست

براساس آمارهای موجود، بهترین زمانی که پست ارسالی شما مورد توجه مخاطبان این رسانه اجتماعی باشد، روزهای پایانی هفته و شب ها است؛

نکات مهم در استفاده از این کانال

  •  پروفایل خود را با دقت تکمیل کرده، عکس مناسب، بیوگرافی مختصری از خود ارائه نموده و فراموش نکنید که لینک وب‌سایت خود را در این بخش (تنها بخشی که می‌توانید در آن اقدام به درج یک هایپرلینک نمائید) وارد کنید.
  • فعالیت خود را در اینستاگرام به تعویق نیاندازید. سعی کنید اکانت خود را حداقل هر هفته با یک تصویر جدید بروزرسانی کنید؛
  • برای اثربخش‌تر نمودن برنامه‌های بازاریابی‌تان، عکس‌های اینستاگرام خود را به فیسبوک‌تان ارتباط دهید. برای اینکه عکس‌های اینستاگرام خود را با دوستان خود در فیسبوک به اشتراک بگذارید می‌توانید تب اینستاگرام را در صفحه فیسبوک خود با نصب برنامه Instagram feed tab for Pages ایجاد کنید.
  •  بسیاری از مخاطبان شما از تلفن های هوشمند برای اتصال به این رسانه استفاده می کنند، بنابراین می بایست تصاویری که تهیه می‌کنید متناسب و سازگار با نمایشگر تلفن های هوشمند هم باشد.
  • بدنبال جذب مخاطب از روش‌های نامتعارف یا خرید مشتری برای صفحه اینستاگرام خود نباشید؛
  •  همچون توییتر،‌ استفاده از هش‌تگ‌ها در اینستاگرام کمک زیادی به دیده شدن مطلب شما توسط علاقمندان و دنبال‌کنندگان‌تان به شمار می‌رود و در واقع ابزاری است که به کمک آن کاربران می‌توانند در جستجوهای خود شما را بیابند. برخلاف توییتر، در استفاده از تعداد کاراکتر محدودیتی ندارید.
  • در صورت امکان نام کسب و کار خود را در برخی از هش‌تگ‌های پست‌های خود قرار دهید و تا می‌توانید از تگ‌های منحصربفرد برای معرفی کسب و کار خود بهره‌ برده و از بکاربردن تگ‌های معروف پرهیز کنید.
  • دنبال‌کنندگان خود را با به اشتراک گذاردن عکس‌های آنها در سایر صفحات اجتماعی خود تشویق کرده و بدین ترتیب از آنها قدردانی کنید.
  • با گذاشتن کامنت بر روی پست‌های دنبال‌کنندگان خود آنها را به تعامل بیشتر و مشارکت در برنامه‌های خود ترغیب کنید.
  • خودتان و تیم همراهتان را با ارسال عکس‌ها و ویدئوهای جذاب به دیگران معرفی کنید، بگذارید دیگران ببینند پشت پرده کسب و کار شما چه می‌گذرد. این کار وجه خاصی به شرکت شما می‌دهد.
  •  سعی کنید تصاویری منحصربفرد و جذاب از محصولات خود تهیه و ارسال کنید، یا تصاویری تهیه کنید که نشان دهنده منحصربفرد بودن کسب و کار شما باشد، مثلا تصاویر تیم کاری‌تان، تصویر مشتریان و محصولات تان.
  •  از ابزارهای تحلیلی برای رصد کردن زمانی که پست‌های شما لایک یا کامنت دریافت می‌کنند، یا هش‌تگ‌های شما مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره بگیرید
  • افرادی که به شما متصل هستند و صفحه شخصی شما را دوست دارند، به شما و آنچه می‌گویید و انجام می‌دهید نیز احترام می‌گذارند. از این موضوع به عنوان فرصتی برای نزدیک شدن به مشتریان خود بهره بگیرید.

محدودیت‌ها

اینستاگرام اجازه نمی‌دهد تصاویرتان را به وب سایت تان لینک کنید، بنابراین سعی کنید اکانت خود را به فیس بوک یا توییتر خود متصل نماید به نحوی که تصاویر در آنجا هم به نمایش درآید.

ابزارهای مفید

یکی از ابزارهای مفیدی که شما را در تحلیل عملکردی اکانت خود در اینستاگرام یاری می‌رساند، Statigram می‌باشد که با بکارگیری آن، می‌توانید تعداد لایک‌های دریافتی خود، آمار مربوط به مطالب و تصاویری که بیشترین بازدید را داشته‌اند، میانگین لایک‌ها و کامنت‌های دریافتی به ازای هر عکس، گراف توزیع جغرافیایی دنبال‌کنندگان خود و تحلیل‌های پیشرفته بیشتری را مشخص نمایید.

« ارزش یک تصویر از هزاران کلمه بیشتر است» (ناپلئون بناپارت)

یک عکس، ارزش هزاران کلمه را دارداینستاگرام، رسانه‌ای بصری است که این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا بدون نیاز به بیان مطلبی خاص یا با حداقل نیاز به نوشتن، با به اشتراک گذارن عکس‌ها و تصاویر جذاب، از  قدرت اثرگذاری مثبت آنها بخصوص بر ناخودآگاه افراد و در جهت ایجاد ارتباط نزدیک‌تر با مشتریانتان و پیشبرد برنامه‌های بازاریابی خود بهره بگیرید. بنابراین وقت را تلف نکنید و همین امروز اینستاگرام خود را راه‌اندازی نمایید!

منابع

thenextweb allfacebook :  searchenginejournal;  grasshopper;  webrgb

درباره ی Hamid Golmohammadi

Hamid Golmohammadi
کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات هستم. بیش از ۱7 سال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیکی و کاربردهای آن کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام داده‌ام. هدف من از حضور در این وب سایت، به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش خود در حوزه های مدیریت و فناوری اطلاعات جهت توسعه آگاهی و ارتقای سطح دانش اقشار مختلف جامعه می باشد.

مطلب پیشنهادی

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی اینترنت در آغاز پیدایش اهداف خاص نظامی را دنبال می‌نمود و تنها عده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *