قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
دوشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۷

چیستی: ۷ استراتژی بهبود ترافیک از دست رفته

7 استراتژی برای زمانی که ترافیک وب سایت کاهش یافته استزمانی که ترافیک وب سایت شما جریان عادی خود را دنبال می کند، شاید چندان توجهی به حجم ترافیک روزانه خود نداشته باشید. مشکل از زمانی بوجود می آید که در اثر بی توجهی به این جریان، وب‌سایت‌تان همچون روستایی دور افتاده و متروکه، کم رفت و آمد می شود. مشتریان بالقوه بصورت ناگهانی از دست می روند و زمانی می رسد که دیگر مخاطبی نخواهید داشت. براستی چه بر سر ترافیک وب سایت شما آمده است؟ چگونه می‌توان مشتریان از دست رفته را بازگرداند؟

۷ استراتژی بهبود ترافیک از دست رفته

7 استراتژی برای زمانی که ترافیک وب سایت کاهش یافته استدر این پست تلاش می کنیم ۷ استراتژی را به شما معرفی کنیم که بکارگیری آنها می تواند ترافیک سایت شما را در زمانی که به دلایل مختلف کاهش یافته است، تا حدی بهبود بخشد. اگر از ابزارهای مانیتور کردن و نظارت بر ترافیک سایت نظیر گوگل آنالیتیک استفاده می‌کنید، براحتی می توانید اثربخشی این استراتژی‌ ها را بر روند بازگشت مشتریان خود ردیابی و ارزیابی کنید.

استراتژی اول: بهبود سئو

7 استراتژی برای زمانی که ترافیک وب سایت کاهش یافته استدر صورتی که بیشتر ترافیک شما از سوی موتورهای جستجو است، احتمال دارد الگوریتم جدید گوگل، وب سایت شما را بدلیل اشتباهات در سئوی سایت جریمه کرده باشد، لذا تلاش کنید ایرادات مرتبط با بهینه سازی موتورهای جستجو را در وب سایت خود مرتفع نمایید. حتی می توانید در دیگر موتورهای جستجو مانند Bing و Yandex هم سایت خود را معرفی کنید تا ترافیک شما افزایش یابد. تغییرات (در سئو) در وضعیت ظاهری سایت شما تغییر ایجاد نمی‌کند ولی به شما در جذب مشتری کمک شایان توجهی می‌نماید. حال مبتنی بر تغییراتی که ایجاد کرده اید، نقشه سایت خود را بروزرسانی کنید طوری که طرح کلی از رئوس مطالب شما در آن قرار بگیرد.

استراتژی دوم: افزایش ترافیک با استفاده از شبکه های اجتماعی

7 استراتژی برای زمانی که ترافیک وب سایت کاهش یافته استشما حداقل باید در یکی از شبکه های اجتماعی موجود عضو باشید و ترجیحا این عضویت می بایست بر اساس سلیقه مشتریان و بازدیدکنندگان وب سایت شما باشد. معیارهای انتخاب شبکه اجتماعی مناسب را می توانید در این پست مطالعه کنید. برای شروع لازم است در شبکه اجتماعی انتخاب شده، پروفایل خود را بسازید و این فهرست مشخصات بایستی متناسب با سایت شما طراحی گردد و مشتریان شما را به سایت تان هدایت کند. اینکه چه زمانی مطالبی را در صفحه مربوط به شبکه اجتماعی خود می‌گذارید، به نوع شبکه اجتماعی شما و خصوصیات مخاطبانتان بستگی دارد.

استراتژی سوم: استفاده از محتوای جذاب

آیا برای کسب و کار آنلاین خود یک وب لاگ طراحی کرده اید؟ تولید محتوای با ارزش و هدفمند، نیروی مضاعفی را برای هدایت برنامه های بازاریابی کسب و کار آنلاین شما به ارمغان می آورد. نکته مهم این است که محتوایی را تولید نمایید که مبتنی بر خصوصیات مخاطبان‌تان جذاب باشد و در عین حال، فرآیند تولید محتوا استمرار داشته باشد.

7 استراتژی برای زمانی که ترافیک وب سایت کاهش یافته استدر مقابل این سرمایه گذاری کوچک ( تولید محتوا )، مزایای بسیاری عاید شما خواهد شد که از آن جمله می توان موارد ذیل را برشمرد:

  • تصویر و وجه شرکت و برند شما و نوع دیدگاه مشتری از وب سایت شما بهبود می‌یابد؛
  • بازدیدکنندگان اتفاقی از وب سایت شما را به مراجعه مجدد ترغیب نموده و وفاداری مشتریان بالفعل شمارا بواسطه ارائه اطلاعات مورد علاقه آنها افزایش می‌دهد؛
  • ایجاد محتوا و به تبع آن درج کلمات کلیدی در داخل محتوا، شانس دیده شدن شما در نتایج موتورهای جستجو را افزایش می دهد و بر ترافیک وب سایت شما تاثیر مثبت بجا می‌گذارد؛

برای اخذ بازخورد از کیفیت محتوای ارائه شده و میزان مطلوبیت آن نزد مخاطبین و همگرایی بیشتر مطالب با نیازهای مشتریان، بهتر است امکان تعامل با خوانندگان مطالبتان را با ایجاد ابزار نظر سنجی برای هریک از مطالب پست شده، فراهم آورید. آیا قبلا از استراتژی تولید محتوا استفاده کرده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، امروز تلاش کنید این سه کار را برای تکمیل این استژی انجام دهید:

  1. ابزار نویسندگی گوگل پلاس را برای خود ایجاد کنید (این ابزار به شما امکان می‌دهد در کنار محتوا و مقالات شما، عکس تان هم در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود که اثر مثبت قابل توجهی در دیده شدن مطالب‌تان دارد)؛
  2. رنگ‌ها، تصاویر و برچسب های مربوط به تیترهای مطالب خود (نظیر h1، h2 و…) را یکپارچه و استاندارد کنید؛
  3. از کلمات کلیدی در متن خود بهره برده و سعی کنید در مطالب مختلف خود به شکل مستمر از این کلمات استفاده نمایید.

در اینجا مثالی از بکارگیری یک متن در فروشگاه اینترنتی که لوازم التحریر می فروشد، ارائه می‌کنیم تا کاربرد کلمات کلیدی برای شما روشن تر شود.

  • استفاده بد: در این فروشگاه انواع محصولات به شما عرضه می شود (عدم استفاده از کلمه کلیدی)؛
  • استفاده خیلی بد: در این فروشگاه مداد، خودکار، خودکار ارزان، خودکار آبی و خودکار سفارشی به صورت آنلاین به فروش می رسد. (اشباع کلمات کلیدی)؛
  • استفاده خوب: در این فروشگاه انواع لوازم التحریر عرضه می‌شود. ( خاص همراه با کلمه کلیدی مرتبط).

استراتژی چهارم: توجه به خواست مشتریان

7 استراتژی برای زمانی که ترافیک وب سایت کاهش یافته استبا استفاده از ابزارهای مختلف تعاملی نظیر فرم های نظرسنجی،‌ پست الکترونیکی، طرح بحث های گروهی در شبکه های اجتماعی از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید و تلاش نمایید با پی بردن به سلایق و علاقمندی آنها، درصدد رفع خواسته هایشان برآیید. در تهیه سوالات به زمانی که برای پاسخ دادن به آن لازم است توجه نمایید. سعی کنید با طرح سوالات کوتاه به وقتی که مشتری می بایست برای پاسخ دادن به آنها صرف نماید،‌ احترام بگذارید. محرک های تشویقی نظیر هدیه یا تخفیف خرید، می‌تواند مشتری را در ارائه پاسخ ترغیب کند. بطور خلاصه اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. نیازهای مشتریان را از دل سوالات، نظرسنجی ها، پیشنهادات و شکایات مشتریان بیرون بکشید؛
  2. داده های گردآوری شده را تحلیل و دسته بندی نمایید؛
  3. اطلاعات دسته بندی شده را اولویت بندی کنید؛
  4. انرژی خود را صرف پرداختن به مشکلات و مواردی کنید که از سوی مشتریان و بازدید کنندگان، با فراوانی بیشتری تکرار ‌شده و در اولویت بالاتری قرار دارند؛
  5. در بازه زمانی شش ماهه (بسته به نوع کسب و کار قابل تغییر است) این فرآیند را جهت درک نیازهای نوظهور مشتریان تکرار کنید.

استراتژی پنجم: اشتراک گذاری دانش

7 استراتژی برای زمانی که ترافیک وب سایت کاهش یافته استشما در چه زمینه هایی تخصص دارید؟ کسب وکار آنلاین شما چه نیازهایی را می بایست پوشش دهد؟ به سوالاتی که مشتریان بالقوه ممکن است از شما بپرسند، فکر نموده و سعی کنید مشتریان بالقوه را در فروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرده و به سوالات‌شان پاسخ دهید.

استراتژی ششم: استفاده از ابزارهای تبلیغی

7 استراتژی بازگرداندن ترافیک از دست رفتهاز ابزارهای تبلیغی نظیر  Google ADWords، فیسبوک و … برای کسب و کار خود بهره ببرید. برای این کار، در ابتدا بودجه خود برای برنامه تبلیغاتی‌تان را تعیین کنید، سپس فهرستی از کلمات کلیدی یا موضوعاتی که مخاطبین بالقوه شما بدانها علاقمند هستند را تهیه کنید. در نهایت برنامه خود را به اجرا در آورید. به یاد داشته باشید که دو عامل می تواند اثر منفی بر برنامه تبلیغاتی شما بجا گذارد:

  • استفاده از کلمات کلیدی غیرمرتبط
  • بکارگیری کلمات عمومی و پرکاربرد

 استراتژی هفتم: بهبود تجربه کاربری وب سایت

در کسب و کار آنلاین خود سرمایه‌گذاری کنید تا تجربه کاربری بازدید کنندگان را بهبود دهید. سوال اصلی این است که زمان خود را به چه چیزی باید تخصیص دهید؟ از ابزارهای تحلیل وب‌ سایت، نظیر سرعت سنج گوگل برای ارزیابی وضعیت وب‌سایت خود استفاده کنید، نتایج این کار، گزارشی از مشکلات مختلف مربوط به وب سایت شما براساس تجربه کاربران ابزارهای موبایل یا رایانه‌های شخصی را ارائه می‌کند که می‌توانید با اصلاح آنها،‌ تجربه کاربری بازدیدکنندگان وب سایت خود را بر روی ابزارهای مختلف بهبود بخشید.
7 استراتژی برای زمانی که ترافیک وب سایت کاهش یافته است
به یاد داشته باشید که در طراحی خصوصیات و عناصر وب سایت خود با هدف بهبود تجربه کاربری می بایست ویژگی های مفید بودن (Usefulness)، قابل استفاده بودن (Usability)، مطلوب بودن (Desirability)، در دسترس بودن (Accessibility)، معتبر بودن (Credibility) و قابل یافتن بودن (Findability) وب سایت و محتوای آن را در همه مراحل طراحی در نظر داشته باشید تا این استراتژی موثر واقع شود.

جمع بندی

آیا کاهش تعداد مشتری و بازدید کننده را در حال حاضر در وب سایت خود احساس می کنید؟ فکر می‌کنید کدامیک از استراتژی هایی که در این پست به آنها اشاره کردیم، می‌تواند راه گشای مشکل ترافیک وب سایت شما باشد؟ به یاد داشته باشید که کاهش ترافیک وب سایت، یک نشانه از بیماری است که ممکن است در نتیجه عوامل مختلف نظیر سئوی نامناسب، محتوای تکراری و … بروز کرده باشد. لذا برای حل این مشکل، لازم است با شناسایی عوامل بروز آن، تلفیقی از استراتژی های ذکر شده در این پست را به عنوان راه کار درمانی بکار بگیرید.
در صورتی که در این زمینه دیدگاه خاصی داشته و یا از تجربه ای برخوردارید، از شما دعوت می کنیم آن را با ما و سایر خوانندگان این پست به اشتراک بگذارید.

 منابع

درباره ی Hamid Golmohammadi

Hamid Golmohammadi
کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری مدیریت فناوری اطلاعات هستم. بیش از ۱7 سال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات به ویژه تجارت الکترونیکی و کاربردهای آن کار پژوهشی و تحقیقاتی انجام داده‌ام. هدف من از حضور در این وب سایت، به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانش خود در حوزه های مدیریت و فناوری اطلاعات جهت توسعه آگاهی و ارتقای سطح دانش اقشار مختلف جامعه می باشد.

مطلب پیشنهادی

ملاحظلات امنيتي حضور نوجوانان در فيسبوك

چیستی: ملاحظات امنیتی فعالیت نوجوانان در فیسبوک

رسانه های اجتماعی مختلف با توجه به جذابیت ها و سرگرمی های گسترده ای که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *