معرفی و نمایش کسب و کار با فیسبوک
مطابق با آمار ارائه شده از سوی سینکپس، کاربران فیسبوک بطور متوسط ۷۲ دلار صرف خرید کالاهایی می کنند که در این رسانه لایک کرده اند و ۶۸ درصد آنها نیز کالاها یا خدمات مورد علاقه خود در فیسبوک را به دوستانشان توصیه می کنند. از اینرو، مسلما هر کسب و کاری می بایست یک صفحه در فیسبوک داشته باشد. برخلاف توییتر، شما می توانید در فیسبوک انتخاب کنید چه چیزی را مشاهده کنید و چه چیزی را به اشتراک بگذارید. این موضوع به کسب و کارها، فرصت بیشتری برای نمایش و معرفی خودشان به روش ها و شیوه های مختلف ارائه می کند.
یکی دیگر از پتانسیل های اصلی فیسبوک، فراهم آوردن این امکان است که کاربران اینترنتی می توانند افراد پشت لوگوی شما را شناسایی کرده و با آنها بطور مستقیم در ارتباط باشند. بعلاوه فیسبوک یک ابزار تحلیلی تحت عنوان فیسبوک اینسایتس ارائه می دهد که امکان مقایسه عملکرد صفحه شما با صفحه رقبا و بررسی و تحلیل آن براساس معیارهای مختلف را برای شما امکانپذیر می سازد. در مقابل، نظیر بسیاری از رسانه های اجتماعی، یکی از مشکلات فیسبوک این است که زمان زیادی را می بایست برای به روز نگه داشتن صفحه خود صرف نمایید، هرچند این زمان در مقایسه با رسانه ای مثل توییتر بسیار کمتر است.
دانستنی های فیسبوک
چه کسی باید از آن استفاده کند |
|
چه چیزی را باید بر روی آن به اشتراک گذاشت |
|
دفعات بهینه ارسال پست |
|
بهترین کاربرد تجاری |
|
روش حداکثرسازی انتفاع از این کانال |
|
استفاده نامناسب از این کانال |
|
ابزارهای مفید برای کار با فیسبوک |
|
سعی کنید با قرار دادن محتوای مناسب و راه انداختن بحث های جالب توجه، مشتریان و علاقمندان خود را جذب نمایید. در بین رسانه های اجتماعی، فیسبوک بهترین ابزاری است که برای به اشتراک گذاشتن یک سوال یا راه انداختن یک بحث گروهی مفید و مناسب می باشد. کافی است بهترین زمانی را که می توانید مخاطبانتان را بر روی فیسبوک بیابید، دنبال نموده و مطالب خود را بر این اساس به اشتراک بگذارید.